Oferta:
Typy usług:
1. Wizerunek Klienta w Internecie.
2. Analiza konkurencji.
3. Wywiad nt. kontrahentów.
4. Analiza rynku.
- Gromadzenie informacji pochodzących z ogólnodostępnych źródeł.
- Zasięg geograficzny informacji: od lokalnego do światowego, w zależności od potrzeb.
- Usługi jednorazowe lub ciągły monitoring.
Typy usług:
1. Wizerunek Klienta w Internecie.
- Sposób, w jaki Klient jest przedstawiany w sieci.
- Mocne i słabe strony wizerunku.
- Rekomendacje: Co zmienić? Co poprawić? Jakie działania warto kontynuować?
- Elementy raportu:
- Informacje w mediach.
- Pozycjonowanie w wyszukiwarce.
- Opinie i komentarze w sieci.
- Ślady cyfrowe (np. działania i wypowiedzi Klienta, które można odnaleźć w sieci).
2. Analiza konkurencji.
- Z kim Klient konkuruje na rynku.
- Mocne i słabe strony konkurencji.
- Elementy raportu:
- Pozycjonowanie na rynku Klienta i podmiotów konkurencyjnych.
- Dane ekonomiczne.
- Wzorce działań, strategie, plany i cele.
- Oferta, ceny, klienci, kanały sprzedaży, kampanie marketingowe.
- Informacje w mediach.
- Pozycjonowanie w wyszukiwarce.
- Opinie i komentarze w sieci.
3. Wywiad nt. kontrahentów.
- Charakterystyka podmiotów, z którymi Klient współpracuje lub planuje współpracować.
- Elementy raportu:
- Pozycjonowanie na rynku.
- Dane ekonomiczne.
- Wzorce działań, strategie, plany i cele.
- Oferta, ceny, klienci, kanały sprzedaży, kampanie marketingowe.
- Informacje w mediach.
- Pozycjonowanie w wyszukiwarce.
- Opinie i komentarze w sieci.
- Ocena wiarygodności.
4. Analiza rynku.
- Analiza ekonomiczna, prawna i społeczna dowolnego rynku i branży.
- Dane aktualne i historyczne.
- Trendy i prognozy.
Oferta:
Raport może obejmować, w zależności od zlecenia, następujące działania:
1. Sentiment Analysis.
2. Informacje w mediach (prasa, telewizja, radio).
3. Social Media Analysis.
4. Analiza pozycjonowania w wyszukiwarce.
5. Ślady cyfrowe.
6. Działania offline.
7. Badania społeczne.
8. Podsumowanie.
- Przedmiot analizy: wizerunek produktu/usługi/marki/osoby.
- Usługa jednorazowa lub ciągły monitoring.
Raport może obejmować, w zależności od zlecenia, następujące działania:
1. Sentiment Analysis.
- Analiza wydźwięku opinii i recenzji.
- Sposób, w jaki Klient jest postrzegany w sieci.
- Wartość opinii/recenzji: pozytywne, neutralne czy negatywne (w procentach).
- Słowa kluczowe używane do opisu Klienta.
2. Informacje w mediach (prasa, telewizja, radio).
- Słowa kluczowe używane do opisu Klienta.
- Media, w których wzmianki pojawiają się najczęściej/najrzadziej. Zasięg i profil ww. mediów.
3. Social Media Analysis.
- Analiza zawartości mediów społecznościowych:
- Profile prowadzone przez Klienta.
- Inne profile, które wzmiankują o Kliencie.
- Słowa kluczowe używane do opisu Klienta.
- Zasięg postów nt. Klienta.
4. Analiza pozycjonowania w wyszukiwarce.
- Wyszukiwania w Google i Bing.
- W zależności od potrzeb analizę mogą uzupełnić kolejne wyszukiwarki, np. Yandex (rosyjska) czy Baidu (chińska).
5. Ślady cyfrowe.
- Działania i wypowiedzi Klienta, które można odnaleźć w sieci.
- Pod uwagę brane jest wszystko, co można odnaleźć:
- Informacje nt. życia prywatnego (rodzina i znajomi, wydarzenia z przeszłości).
- Informacje nt. życia zawodowego (wykształcenie, przebieg kariery, miejsce zatrudnienia, obowiązki zawodowe).
- Geolokalizacja (w jakich miejscach Klient był w przeszłości i bywa obecnie).
- Profile w mediach społecznościowych.
- Poglądy polityczne, religijność, ulubione rodzaje rozrywki (książki, muzyka, filmy itp..), hobby, zachowania konsumenckie.
6. Działania offline.
- Siedziba firmy/instytucji (umiejscowienie, dojazd, oznakowanie).
- Identyfikacja wizualna (logo, wystrój wnętrz, ubiór pracowników)
- Merchandising.
7. Badania społeczne.
- Spontaniczna i wspomagana świadomość marki/produktu/usługi.
- Analiza semantyczna: skojarzenia, kody kultury.
- Grupa docelowa: oczekiwana i rzeczywista.
- Ocena poszczególnych elementów marki/produktu/usługi.
- Testy konsumenckie (preferencje, testy A/B online i offline).
- Mystery Shopping (Tajemniczy Klient) - online i offline.
8. Podsumowanie.
- Analiza SWOT.
- Opinie ekspertów.
- Rekomendacje.
Oferta:
Raport może obejmować, w zależności od zlecenia, następujące działania:
1. Analiza danych statystycznych.
2. Analiza tekstów i obrazów.
3. Badania społeczne.
- Analiza dowolnego tematu np.
- „Rodzicielstwo w woj. kujawsko-pomorskim.”
- „Analiza zachowań konsumenckich gospodarstw jednoosobowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 5 lat.”
- „Co to znaczy: być szlachetnym?”
- I wiele innych
Raport może obejmować, w zależności od zlecenia, następujące działania:
1. Analiza danych statystycznych.
- Poziom podstawowy: prosty opis, częstości, średnia/mediana/itp, tabele i wykresy.
- Poziom średniozaawansowany: szukanie i potwierdzanie zależności pomiędzy zjawiskami (korelacje, testy statystyczne, analiza regresji, analiza korespondencji).
- Poziom zaawansowany:
- Analiza skupień i drzewa decyzyjne (np. "Jakie możemy wyróżnić grupy wśród użytkowników samochodów?").
- Analiza czynnikowa (np. "Jakie są typy postaw Polaków wobec ekologii?").
- Analiza dyskryminacyjna (np. "Od czego zależy to, czy klient spłaci kredyt?").
2. Analiza tekstów i obrazów.
- Jakie znaczenie niosą pojęcia/stwierdzenia?
- Jakie są kody kulturowe (np. co to znaczy "być mężczyzną")?
- W jaki sposób dane zjawisko przedstawiane jest w mediach (prasa, telewizja), w Internecie (włączając w to np. memy)?
3. Badania społeczne.
- Wywiady indywidualne IDI.
- Wywiady eksperckie - w tym: technika delficka.
- Wywiady grupowe FGI (fokusy) - w tym: grupy kreatywne/burza mózgów.