adpromo

Business Intelligence

Oferta:
 
  • Gromadzenie informacji pochodzących z ogólnodostępnych źródeł.
  • Zasięg geograficzny informacji: od lokalnego do światowego, w zależności od potrzeb.
  • Usługi jednorazowe lub ciągły monitoring.
 
Typy usług:
 
1. Wizerunek Klienta w Internecie.
  • Sposób, w jaki Klient jest przedstawiany w sieci.
  • Mocne i słabe strony wizerunku.
  • Rekomendacje: Co zmienić? Co poprawić? Jakie działania warto kontynuować?
  • Elementy raportu:
    • Informacje w mediach.
    • Pozycjonowanie w wyszukiwarce.
    • Opinie i komentarze w sieci.
    • Ślady cyfrowe (np. działania i wypowiedzi Klienta, które można odnaleźć w sieci).
 
2. Analiza konkurencji.
  • Z kim Klient konkuruje na rynku.
  • Mocne i słabe strony konkurencji.
  • Elementy raportu:
    • Pozycjonowanie na rynku Klienta i podmiotów konkurencyjnych.
    • Dane ekonomiczne.
    • Wzorce działań, strategie, plany i cele.
    • Oferta, ceny, klienci, kanały sprzedaży, kampanie marketingowe.
    • Informacje w mediach.
    • Pozycjonowanie w wyszukiwarce.
    • Opinie i komentarze w sieci.
 
3. Wywiad nt. kontrahentów.
  • Charakterystyka podmiotów, z którymi Klient współpracuje lub planuje współpracować.
  • Elementy raportu:
    • Pozycjonowanie na rynku.
    • Dane ekonomiczne.
    • Wzorce działań, strategie, plany i cele.
    • Oferta, ceny, klienci, kanały sprzedaży, kampanie marketingowe.
    • Informacje w mediach.
    • Pozycjonowanie w wyszukiwarce.
    • Opinie i komentarze w sieci.
    • Ocena wiarygodności.
 
4. Analiza rynku.
  • Analiza ekonomiczna, prawna i społeczna dowolnego rynku i branży.
  • Dane aktualne i historyczne.
  • Trendy i prognozy.
Oferta:
 
  • Przedmiot analizy: wizerunek produktu/usługi/marki/osoby.
  • Usługa jednorazowa lub ciągły monitoring.
 
Raport może obejmować, w zależności od zlecenia, następujące działania:
 
1. Sentiment Analysis.
  • Analiza wydźwięku opinii i recenzji.
  • Sposób, w jaki Klient jest postrzegany w sieci.
  • Wartość opinii/recenzji: pozytywne, neutralne czy negatywne (w procentach).
  • Słowa kluczowe używane do opisu Klienta.
 
2. Informacje w mediach (prasa, telewizja, radio).
  • Słowa kluczowe używane do opisu Klienta.
  • Media, w których wzmianki pojawiają się najczęściej/najrzadziej. Zasięg i profil ww. mediów.
 
3. Social Media Analysis.
  • Analiza zawartości mediów społecznościowych:
    • Profile prowadzone przez Klienta.
    • Inne profile, które wzmiankują o Kliencie.
  • Słowa kluczowe używane do opisu Klienta.
  • Zasięg postów nt. Klienta.
 
4. Analiza pozycjonowania w wyszukiwarce.
  • Wyszukiwania w Google i Bing.
  • W zależności od potrzeb analizę mogą uzupełnić kolejne wyszukiwarki, np. Yandex (rosyjska) czy Baidu (chińska).
 
5. Ślady cyfrowe.
  • Działania i wypowiedzi Klienta, które można odnaleźć w sieci.
  • Pod uwagę brane jest wszystko, co można odnaleźć:
    • Informacje nt. życia prywatnego (rodzina i znajomi, wydarzenia z przeszłości).
    • Informacje nt. życia zawodowego (wykształcenie, przebieg kariery, miejsce zatrudnienia, obowiązki zawodowe).
    • Geolokalizacja (w jakich miejscach Klient był w przeszłości i bywa obecnie).
    • Profile w mediach społecznościowych.
    • Poglądy polityczne, religijność, ulubione rodzaje rozrywki (książki, muzyka, filmy itp..), hobby, zachowania konsumenckie.
 
6. Działania offline.
  • Siedziba firmy/instytucji (umiejscowienie, dojazd, oznakowanie).
  • Identyfikacja wizualna (logo, wystrój wnętrz, ubiór pracowników)
  • Merchandising.
 
7. Badania społeczne.
  • Spontaniczna i wspomagana świadomość marki/produktu/usługi.
  • Analiza semantyczna: skojarzenia, kody kultury.
  • Grupa docelowa: oczekiwana i rzeczywista.
  • Ocena poszczególnych elementów marki/produktu/usługi.
  • Testy konsumenckie (preferencje, testy A/B online i offline).
  • Mystery Shopping (Tajemniczy Klient) - online i offline.
 
8. Podsumowanie.
  • Analiza SWOT.
  • Opinie ekspertów.
  • Rekomendacje.
Oferta:
 
  • Analiza dowolnego tematu np.
    • „Rodzicielstwo w woj. kujawsko-pomorskim.”
    • „Analiza zachowań konsumenckich gospodarstw jednoosobowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 5 lat.”
    • „Co to znaczy: być szlachetnym?”
    • I wiele innych
 
Raport może obejmować, w zależności od zlecenia, następujące działania:
 
1. Analiza danych statystycznych.
  • Poziom podstawowy: prosty opis, częstości, średnia/mediana/itp, tabele i wykresy.
  • Poziom średniozaawansowany: szukanie i potwierdzanie zależności pomiędzy zjawiskami (korelacje, testy statystyczne, analiza regresji, analiza korespondencji).
  • Poziom zaawansowany:
    • Analiza skupień i drzewa decyzyjne (np. "Jakie możemy wyróżnić grupy wśród użytkowników samochodów?").
    • Analiza czynnikowa (np. "Jakie są typy postaw Polaków wobec ekologii?").
    • Analiza dyskryminacyjna (np. "Od czego zależy to, czy klient spłaci kredyt?").
 
2. Analiza tekstów i obrazów.
  • Jakie znaczenie niosą pojęcia/stwierdzenia?
  • Jakie są kody kulturowe (np. co to znaczy "być mężczyzną")?
  • W jaki sposób dane zjawisko przedstawiane jest w mediach (prasa, telewizja), w Internecie (włączając w to np. memy)?
 
3. Badania społeczne.
  • Wywiady indywidualne IDI.
  • Wywiady eksperckie - w tym: technika delficka.
  • Wywiady grupowe FGI (fokusy) - w tym: grupy kreatywne/burza mózgów.

Czym się zajmujemy