adpromo

Badania

Badania marketingowe, społeczne i ewaluacyjne
 
Realizacja badania to:
  • Przygotowanie zakresu badania na podstawie uzgodnionej z Klientem problematyki.
  • Dobór próby.
  • Konstrukcja narzędzi badawczych i ich wstępne przetestowanie (pilotaż).
  • Przeprowadzenie badań w terenie.
 
Analiza danych i raport pobadawczy podlega dodatkowej wycenie.
 
 
Metody i techniki badawcze
 
1. Wywiad indywidualny IDI.
  • Wywiad w formule one-to-one: jeden respondent i jeden badacz.
  • Może trwać od kilkunastu minut do kilku godzin.
  • Pozwala uzyskać szczegółowe i pogłębione informacje.
  • Sprawdza się przy tematach trudnych, intymnych.
  • Ograniczony wpływ innych osób na poglądy respondenta.
  • Może być przeprowadzony online lub offline.
  • Odmiany:
    • Wywiad ekspercki - w tym: technika delficka.
    • Wywiad w diadzie (dwie osoby, np. małżonkowie/partnerzy, przyjaciele/znajomi).
 
2. Wywiad grupowy FGI (fokusy).
  • Wywiad w formule: jeden badacz i kilku/kilkunastu respondentów.
  • Zazwyczaj trwa ok 60-90 minut.
  • Pozwala uzyskać w trakcie jednej rozmowy wiedzę nt. wielu punktów widzenia.
  • Sprawdza się, gdy do trzeba zbadać temat z różnych stron lub jest problem do rozwiązania.
  • Respondenci są bardziej aktywni i pomysłowi niż w trakcie IDI.
  • Może być przeprowadzony online lub offline.
  • Odmiany:
    • Grupa kreatywna/burza mózgów - gdy trzeba wpaść na nowe rozwiązanie.
    • Grupa konfrontacyjna - gdy chcemy zderzyć kilka punktów widzenia i wszechstronnie przedyskutować problem.
 
3. Mystery Shopping.
  • Tajemniczy Klient.
  • Badanie audytowe obsługi klienta u Zleceniodawcy lub jego konkurencji.
  • Przetestowanie procedur obsługi klienta, w tym obsługi klienta trudnego i procesu reklamacji.
  • Może być przeprowadzone offline, online lub przez telefon.
 
4. Ankieta internetowa CAWI.
  • Badanie kwestionariuszowe prowadzone online.
  • Kwestionariusz jest elektroniczny, co daje możliwość skorzystania z materiałów audiowizualnych i ogranicza możliwość popełnienia pomyłki przez badanego.
  • Respondent wypełnia kwestionariusz w dogodnym dla siebie miejscu i czasie.
  • Dane zbierane są w sposób automatyczny i we wstępnej formie dostępne tuż po zakończeniu badania.
  • Odmiany:
    • Kwestionariusz wysłany mailem do konkretnej grupy docelowej (np. kierownicy działów marketingu firm woj. kujawsko-pomorskiego).
    • Kwestionariusz umieszczony na stronie www, zaproszenie skierowane do konkretnej grupy docelowej (np. klienci, którzy w ciągu ostatniego roku kupili coś w sklepie online Zleceniodawcy).
Kwestionariusz umieszczony na stronie www, zaproszenie ogólnodostępne (np. mieszkańcy podbydgoskich gmin).

Czym się zajmujemy